Fråga från kunder ang swish

Jag har fått några frågor från kunder om Swish som jag ska försöka besvara så gott det går.

När du betalat med Swish i kassan är det inga problem. Då är återbetalningsmöjligheten lätt att fixa om något blivit tokigt med betalningen eller med varorna som sänts till dig. Du får tillbaka dina pengar lätt och smidigt.

Men om du betalar med Swish i efterhand och det skulle hända något som vi i efterhand måste justera oss emellan då kan jag inte betala tillbaka med Swish.

Låter det konstigt? Ja det kan man tycka. Men Swish för handel är konstruerat så att det inte är kopplat till min telefon, det är där det blir lite konstigt.

Så vill du betala med Swish i efterhand så är det smidigt enkelt och säkert. Men skulle det av någon anledning behöva bli så att vi måste betala tillbaka till dig så måste vi hantera det som en vanlig återbetalning. Det betyder att du måste meddela oss ett konto eller ett giro dit vi kan skicka pengarna.

Så hanterade och hanterar vi alla de andra återbetalningarna så det är inget speciellt med det. Har någon betalat för mycket eller fått varor som blivit felbeställda eller på annat sätt behöva få pengar tillbaka från oss då behöver vi betala tillbaka på det sätt vi alltid gjort innan Swish.

Men tveka inte att betala med Swish det är ett mycket säkert enkelt och smidigt sätt att betala. Det är därför vi använder det för våra kunder. Vi vill att det ska vara snabbt enkelt och billigt att handla hos Xercis AB.